Dagen i skidbacken (Igår)

Jag ska börja att be om ursäkt för dålig uppdatering igår. Jag har fått äta grus pga det - statistiken var nere i backen. Men det tar jag åt mej.
 
Vi började med att hyra utrustning och ställa undan vår packning. Sedan stakade vi oss hela vägen till barnbacken - eftersom att det var min första gång. Det gick inte alls bra haha.. Men efter några åk i barnbacken kunde jag iaf svänga och stanna. Sen skulle vi köra en blå backe (Den som sedan blev min favvo backe), den var jätte bramt tyckte jag, så Per (Vilmas pappa) fick hjälpa mej ner för halva backen och halva kunde jag åka själv. Vi gjorde så 1 gång till, men efter det skulle jag göra det själv. Det gick faktiskt jätte bra! Sen körde vi den några gånger till och efter det var det dags för en röd backe :S 
 
Den röda backen gick bra ända till slutet då jag ramlade 1 gång men det var inget med det ;)
Då vi tyckte att den backen var tråkig skulle vi testa en annan röd backe... Ibörjan var den inte så brant, men sen var den as brant så jag fegade ur, tog av mig skidorna och GICK ner för backen.. Några från liften skrek på mej "Vafaan gööruu" men jag brydde mej inte. Jag gick över stacketen in till där liftarna gick istället så jag inte var ivägen för dom som åkte. 
 
Vi åkte min favvo backe igen och jag bara trillade HELA tiden, nu började bakslaget komma. Gud jag trillade tom när vi åkte barnbacken trillade jag. Hmm, jag vet inte riktigt vad som hände.. Men jag fortsatte att öva och öva och tillslut slutade jag trilla.
 
Vi körde kanske 7 ggr på den blå backen och det gick bra, jag blev bättre och snabbare och för första gången var det verkligen ROLIGT. Men, sen skulle vi köra den röda backen som vi tyckte var tråkig IGEN och, (Hahah) då tyckte jag att den var så brant så jag gick med skidorna på sned nedför halva backen. Melker (Vilmas bror) höll på och få ryck på mej.. 
 
Detta är roligt för er att läsa och det är roligt nu i efterhand när jag tänker på det men det var INTE kul när det väl hände kan jag tala om:
Vi skulle åka vårt SISTA åk alltså även sista gången i liften och jag skulle hoppa av mitt i liften för att gån in på halva röda backen då om andra skulle åka hela backen. Jag kliver av ankarliften MEN den åker under min jacka och fastnar. Jag blir dragen frammåt liggandes på mage Uppför hela backen. Jag höll på att strypas och jag trodde verkligen att jag inte skulle komma loss utan sitta fast i liften hela vägen ner och tillbaka.. Eftersom att ingen heller tryckte på nödstopp så fick jag dra mig loss från liften när man skulle hoppa av, och jag lyckades. Men mina skidor hade åkt av så jag fick gå ner för backen igen...
 

Vi har iaf haft väldigt roligt och jag har inte skadat mej, men jag känner idag vilken jäkla träningsväk, mest i armarna. Tack Vilma med familj att jag fick följa med! :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Längst upp i liften (ofta bakom är snövall) finns det alltid en lina, och om något/någon har fastnat och åker på linan tvärstannar liften så att inget ska hända :D (Så du behöver inte vara rädd för att ud ka hänga med upp och ner haha) / Emelie

Svar: Haha synd att jag inte visste det då ;)
Jonna Pettersson

2013-02-22 @ 17:44:54
URL: http://ponnykusinerna.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0