Hopptävling

(Detta händer inte på höjderna under 70 ;))När jag ska tävla så KAN jag inte hoppa fram. Det är alltid så många andra att hålla koll på. Det går aldrig bra, jag kommer bara fel och river eller så stannar hästen. Då får jag dåligt självförtroende = hästen får dåligt självförtroende. Jag får "höjdskräck" och jag får då inte till något bra språng över huvud taget innan jag gå in på banan. Gissa hur det går inne på banan då?
 
FEL. Det brukar faktiskt gå bra, konstigt nog, VÄLDIGT kosntigt. Eftersom att både jag och hästen har dåligt självförtroende. Inne på banan blir jag mycket mer konsentrerad på vad jag ska hoppa, och bara på hindrena. Inte på dess höjd eller så. Så oftast går det faktiskt bra. Förutom några få gånger. Men då hade det nog varit skitsamma hur det hade gått på fram hoppnignen.  
 
Jag har hört många fler som inte kan hoppa fram. Säger att hindrena ser mycket högre ut på framhoppningen och sådär. De håller jag med om. Så jag har ett tips till er. Be den som är med er på tävlingen att sänka hindret till en höjd som NI själva tycker är lagom. Ska ni tävla 1m och sänker ner til 60cm, vad fan gör det? Bara du och hästen känner er redo och har ett bra självförtroende. Låt de andra inne på banan och i prubliken viska att
"Vet du Olle? Hon hoppade faktiskt bara 60cm på framhoppnignen. HAHA". Skitsamma det kommer ändå gå bättre för dej än vad det går för Olle eftersom att du och hästen har ett super bra självförtroende.
 
Do what you want to!

Kommentarer
Postat av: Friskey

haha vilken fin bild! :D

2013-02-08 @ 16:12:41
URL: http://friskey.weride.se
Postat av: bella

Hehe, det gör faktiskt nåt att sänka hindrena för det får man inte! ;D hihi

Svar: Det är tillåtet.
Jonna Pettersson

2013-02-08 @ 16:46:09
URL: http://bellaaaasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: bella

Jaha, ooopsiii;)

2013-02-08 @ 21:41:34
URL: http://bellaaaasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: bella

Jag måste lära mig att läsa bättre, tyckte det stog att man skulle höja hindrena från 60 till 1m och det får man nog inte.... kram

Svar: haha nee det får man inte ;)
Jonna Pettersson

2013-02-08 @ 21:43:17
URL: http://bellaaaasblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0