Ridning Cimbus + Miramis - 28/2-13

Cimbus
Som ni vet så red jag Busen idag. Vi red ute i sommarhagen. Först värmde jag upp både på rakt och böjd spår. Han var väldigt busig och glad, alltid lika roligt. Några bockar och lite ruskande på huvudet kom några gånger. 
När han kändes igång gick jag in på lite volter och började jobba honom. Han var sjukt fin och mjuk.  Det känns otroligt bra inför Lördag. 
 
Jag avslutade honom med att bara låta honom galoppera på i snön, det cykte han var så roligt att jag var nära att hamna i snön.. Men jag lyckades hålla mig kvar i sadeln ;)
 
Miramis

Miramis är ändast 4 år gammal och kunde inte så mycket. En svart liten söt shettis. Kände mej jätte stor och klumpig.. Men Lena sa att de inte såg så förskräckligt ut, så jag fr väll tro på det.
Det dom ville att jag skulle göra med honom var att han skulle få springa av sig lite. Jag red bara rakt fram och tillbaka på vägen hela tiden. Började med att skritta såklart, han ville inte alls gå ifrån Cimbus och dom andra så han stannade och backa några gånger. Men jag hade is i magen och bara drev på. 
 
Jag travade och galopperade också. Jag tycker att han var jätte duktig för att bara vara 4 år och bara blivit riden utav små barn. Jag red inte så länge eftersom att han inte var så jätte mycket igång. Dom tyckte att det såg bra ut och ville gärna att jag skulle rida igen, självklart kan jag göra det när jag ändå är ute hos Cimbus!
 
Har tyvärr inga nya bilder..

Kommentarer
Postat av: Isabell

Vad kul att det gick så bra med Miramis!;)

Svar: Haha ja ;)
Jonna Pettersson

2013-02-28 @ 20:53:12
URL: http://isabellberglundd.blogg.se
Postat av: Annika

Snygg ponny :)

2013-03-01 @ 11:06:37
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0