Ridning Darragh - 6/2 - 13

Johanna undrade om jag ville hänga med till ridhuset och det atckar man ju inte gärna nej till en kall, blåsig, snöig och isig dag som denna ;) Vi skrittade dit tar drygt 25 min. När vi väl kom dit ställde jag fram en studds på mitten med tre bommar varav den i mitten var upphöjd. 
 
Jag började med lite mjukgörande, flytta för skänkeln, öppna, sluta, böja ställa. Han klev på bra men ville inte riktigt komma ner i formen. efter ett tag slappnade han av lite mer och det gick bättre - men fortfarande en för hög form. Jag började sedan med att galoppera något varv i galopp åt båda hållen - lite slappt. Sedan arbetade jag honom lite till i traven och sen tog jag några fattningar, från skritt, från trav, på böjt spår och på rakt spår. Tog bommarna några gånger och det gick bra. Känns bra inför lördag.
 
Till sist skrittade vi hem tillsammans, snackade och hade ganska kul ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0