Svar från frågestund

 Av Clara:
Vad är det bästa med Darragh? - Att han har en sån otrolig personlighet.
När är Darragh född? - 2000
Hur tror du att folk ser dig som person? - Glad och sprallig.
Bästa med Cimbus? - Hans busgia dagar, och de få tillfällena då han blir sådär jätte mysig.
Var det tänkt att du skulle köpt Nemo? - Ja, men han gick inte igenom vetrinärbesiktiningen.
Hur är Darragh att rida? - Känslig och pigg. Man måste verkligen ha kollpå vad man själv gör för att han ska fatta vad man vill att han ska göra.
Varför rider du Cimbus när du har Darragh? (inte elakt menat, bara undrade) :) - Lena behövde ha hjälp och självklart hjälper jag till. Man får även mycket erfarnhet och kunskap av att rida många olika hästar.
Hur länge har du haft Darragh? - Vi är inne på ett 4:e år tillsammans.

This or that: 

Darragh/Cimbus 
Hoppning/Dressyr 
Stallet/Vänner 
Uteritt/Banan 
Godis/Chips 
Choklad/Smågodis
 

Av Anna:  
Vad är det bästa med hästar? - Att alla är så otroligt olika och alla är så underbara.
Hur gick det till då du började rida?
-Mamma har alltid haft intresset så det övergick helt enkelt till mig - påengång!
Vad är det bästa med dina hästar?
-Det har jag svarat på högre upp :)
Bästa hästminne? -
Hmm.. Måste vara de gångerna när jag rider ut själv och det är super fint väder eller när Vilma och jag red ner till grusgropen och badade.
Den avramling som du kommer ihåg mest?
-Den när jag trillade av sigge, tappade andan och fick sjukt ont i ryggen och ui svanskotan.
Förebild inom hästsporten?
- Roffe såklart!
När började du och vad fick dig att börja blogga?
- Jag vet faktiskt inte varför. Jag tror att det var Esther som pratade om nån blogg och då skaffade jag en.. Det var i december 2010.
Vad gör du helst?: 
Hoppar/
Rider dressyr 
Rider på Uteritt/
Ridbanan 
Rider Barbacka/
Med Sadel
 
Av Hannah och Ebba
 -Hur länge har du ridit? - Sen jag var 6 år har jag ridit på ridskola tror jag. Innan det red jag någon gång ibland på en shettis. 
-Hur stor är din ponny? (MEGA SÖT!!) - En B-ponny på 127cm.
-När fick du din ponny? - Den 30 oktober 2009.
-Vilken ras är din ponny? - Nån blanding, import från Irland.
-hur gammal är du? - 14 år
-tävlar du?
- Yes 
-dressyr/hoppning?
-Både och.
-favorit ras?
-Ingen direkt favorit.
-det högsta du hoppat?
- 105cm
 
Av Mimmi: 
När ska Darragh säljas? -Någon gång i år.
Hur länge ska du rida Cimbus?
-Det här året ut ska jag tävla honom, sen får vi se. 
Favorit märke? (hästsaker)
-Kingsland tror jag.. 
Sämsta köpet du gjort?
- Jag vet inte, inget specielt. 
Hur länge har du ridit?
-Det har du svar på där uppe. 

ponny/
häst 
dyon/jw 
cponny/bponny 
fux/brun 
hackamore/
pelham 
swarovski/
strasspannband 
hööks/
hästbutiken 
cheval/
charlies
 
Av Isabell:
1. Hur kommer det sig att du börja rida Cimbus? - Det har du svar på högre upp. 
2. Hur går det med sin sköldpadda? - Haha joda, det går super!
3. Hur många år är Darragh? - 13 i år.
4. Rida ut/hoppa 
5. Tävla/träna 
6. Nellie Berntsson.se/ponnysanning.se
 

Av Emelie:
Kan du berätta om ditt "bästa" ridpass? - I ett annat inlägg, Absolut!
Vilka är dina mål detta år? - Att sälja Darragh till bästa möjliga och att hitta en perfekt D-ponny för mig!
Vad får dig riktigt glad? - När en häst som jag inte träffat på länge känner igen mig.
Om du inte höll på med hästar, vad skulle du göra då? - Friidrott kanske, har alltid velat testa det..
Vad vill du jobba med i framtiden ? - Vetrinär.
 
Av Lina:
Vem är mest "lydig", Darragh eller Cimbus? -Defenitift Darragh ;)
Har du någon dröm? Vad isf? - Ja, att komma till SM med min blivande D-ponny.
Bada/duscha 
Är det jobbigt att bo på landet ibland?
 - Ja, men jag älskar att bo på landet!
Om du vann en miljon, vad är det första du skulle köpa då? - Jag skulle först och främst bestämma mig för att INTE sälja Darragh, sen skulle jag köpa mej en D-ponny och flytta till et lyxigare hus - med min mamma såklart! 
Favorit låt? - Jag har ingen direkt favorit låt, men Kiss you - One direction om jag måste välja.
Favorit film? - Hm.. LOL kanske.
Gillar du att läsa? Ibland..
Party med kompisar/lugn hemma kväll? 
 

Av Alice:
Varför började du blogga? - Det har du svar på där uppe.
Har du någon förebild inom bloggvärlden? 
för en dag vem skulle det va

Vad är ditt mål med denna bloggen? -Detta är är det att ha över 100 unika varje dag.
Hur skulle du reagera om du vaknade upp en morgon och det stod en livslevande häst jämte din säng? -Först skulle ja gbli väldigt chockad, sen skulle jag bli glad. Tror jag...

Av Anonym:
Vilken är din absoluta favorit blogg? -Ponnysanning.se
Allra bästavän? -
Det måste vara Ellen..
Någon du saknar? -
Joanna, Josefin, Victoria och alla andra som var med på mitt läger för 2 år sen<3
Absolut bästa häst du har ridit? -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0