Min dag + Ridning Darragh 22/1 - 13

Dagen:

Skolan var väldgit lugn, gillar tisdagar. Halva klassen hade hål på matten, inte jag såklart.. Hela klassen hade iaf hål på SO:n, det var härligt. Nästan 2 h hål, jag och Amanda åkte till Amandas Mormor och åt, grönsakssoppa. Ganska gott. Sen tillbax till skolan och hade Data och Drama, skit kul ;)
 
 Efter skolan åkte jag till stallet och red Darragh och sådär. (Kolla längre ner i inlägget och läs om ridningen)
 
Vi åkte från stallet runt halv 7 och här hemma har jag ätit, PLUGGAT en massa spanska, teknik och ätit tårta. Yummi.
 
Ridning:

Var svin kallt ca -16, helt omänskligt. Ändå drar vi hästmänniskor på oss de tjockaste kängorna vi har och går ut till våra hästar. Det är nästan ännu mer omänskligt, men ändå så värt det! Iaf, jag red nere på ett gärde, så att Darragh fick springa i lite hög snö ;) HAn var galen... Går dock inte in närmre på vad han exakt gjorde ;) 
Han var stark och pigg. Mot slutet blev han ändå mjuk och galopperade lugnt i den tackten JAG ville. 
Ganska så nöjd med ridningen ändå förutom en sak,, och att jag frös av mig tårna.
 
Hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0