Ridning Darragh + Dagen 24/1-13

Ridning: 
 

Idag red jag ut en sväng med Vilma och Loni i kylan. Blev en ganska så kort och lugn tur då Loni inte skulle ridas så hårt och det var ju ganska kallt. Vi red kanske i 30 min i skogen och på vägar, det var så månljust så jag behövde inte ens använda pannlampa, otroligt härligt! 
 
När vi kom tillbaka till stallet tyckte jag att det blev lite för kort och förlite ridning. Jag pratade lite med mamma och hon tyckte att jag skulle rida lite till fram och tillbaka på vägen, så jag galopperade lite fram och tillbaka så att han fick röra lite till på sig. Han var ganska pigg som vanligt men han lyssnade bra. 
Jag är nöjd med ridturen och Darragh vilar imorn. Ni får läsa varför i ett inlägg som kommer senare ikväll eller imorn.
 
Dagen:

Hade vikarie på 4 utav 7 lektioner.. Ajjabajja, om vi hade haft hål hade vi bara haft 3 lektioner, fatta skönt! Haha, men nu var det ju tyvärr inte så :/ Men eftersom att vi hade vikarie blev det ju ändå inte så jätte seriöst ;)
Slutade 15.05 och fick vänta ute på bussen i 40 min, frös ihjäl lite grann i mina tunna byxor..
Men tillslut kom bussen och jag åkte direkt till stallet med vilma. 
 
Vi hörs senare eller imorn. Nu måste jag plugga. Glöm inte att anmäla er till MÅNADENS BLOGG och ge mig och vilma UTMANINGAR att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0