Ridning Nemo + Geisha + Darragh (igår)

Geisha
 

Jag fick rida storhästen Geisha idag. Hon var en ganska liten stor häst, men ändå större än darragh ;)
Hon var ganska kraftig, lite seg. Jag tyckte inte att hon var så jätte rolig att rida.. 
Jag började med att bara skritta på långa tyglar. Sen flyttade jag henne i sidled lite, hon lyssnade sådär bra. Jag travade lite, hon sänkte ner huvudet och bara drog i tyglarna.. Galoppen kändes inte riktigt som galopp. Den var konstig faktiskt... Men vilma gillade inte heller hästen som hon red.. ;)
 
Nemo
 
.. så jag och Vilma bytte hästar! Nemo var ännu större ;) Men jätte mycket känsligare. Jag gillade honom så mycket mer. Han var dock JÄTTE känslig i munnen och bar man tog i tyglarna så slängde han upp huvudet. Jag jobbade iaf på och i slutet gick det riktigt bra! Jag är faktiskt riktigt nöjd med Nemo och det var roligt :)
 
Darragh
 
Hoppträning stog på schemat. Det gick jätte bra! Han var lagom pigg, stannade inte en ända gång och vi kom bra på nästn alla hinder. Vi började med bara lite bommar och lydnad och så. Sen blev det mer och mer hinder och höjd, tillslut hade vi en bana på ca 80cm. Vi hoppade den och vi hade lite problem med en oxer som var ca 90cm. Vi kom fel hela tiden.. Men sen ändrade jag min ridning och min anridning lite och då gick det super och han bara flög över. Otroligt härlig känsla! 
 
Jag är super nöjd med all ridning idag, specielt med Darragh - min fina lillpojke.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Wow! jätte fin blogg har du! kika gärna in på vår :D

2013-01-31 @ 11:41:51
URL: http://unawares.blogg.se
Postat av: Isabella

Härlig bild! :)

2013-02-03 @ 16:05:27
URL: http://barabellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0