Ridningen

FÖLSKVI
Jag började med att rida Fölskvi. Tog in henne samtidigt som de andra som var på ridläger tog in sina hästar, vi allar borstade och gjorde iordning hästarna, vi skulle rida barabacka först, så vi tränsade och gick ut. Jag hade största hästen men jag var den ända som kom upp själv... ;) Vi red ner i en hage och fick rida runt lite själva. Jag både travade skrittade (Såklart) och galopperade, testade även att hoppa några skutt över stockar. Det tyckte hon var riktigt kul så det kom några bocksprång dåochdå. Hon var SMÄLLFET, så jag satt iaf bra haha.. Men hon har tydligen varit lite elak mot ridskoebarnen som ridit henne, dragit hem så att dom har trillat av och såvidare, så ingen har ju vågat rida henne längre, det visste jag inte när jag red... Haha men jag kände ju tendesen ibland, men hon var duktig och tyckte nog mest att det var roligt att få komma ut igen! När vi var klara i den hagen så gick vi tillbaka till stallet och satte på sadeln, för nu var det tags att gå ner till en annan hage, sammar hagen. Där klättrade vi lite och sådär, när vi var där nere kom det ännu mer och större bockar, haha knäppisen. Men det gick bra och det var super skoj att få rida henne igen, kommer ihåg att jag var rädd för henne när jag red på ridskolan ;)
 

NETTAN
Nettan red jag direkt efter fölskvi, Nettan var ett 3 årigt sto som höll på att bli inriden. Jag tog in henne och gjorde iordning och sådär. Red ut tsm med En shettis och en fjording. Vi red bara nedför vägen fram och tillbaka, travade lite också :) Man kände ju verkligen att hon var precis i början av sin utveckling, kände på henne att hon ibland inte fattade och var ganska försiktig av sig. Ibland lite rädd när jag redlätt och så vidare. Men hon var super duktig och snäll för att vara nyinriden! :)
 
MUSTACH/MUSSE
   Red honom direkt efter Nettan, tog in från hagen och gjorde iordning, dock så skulle jag rida Musse barabacka. Musse var en 3 årig valack som precis blivit kastrerad. Han var liiite mer bus i ;) Mamma följde med och ledde mig lite haha. Han bockade också lite och var lite mer "seg" nejmen han ville inte riktigt gå fram.. Red på vägen, som med Nettan. 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Det här var en rolig upplevelse, har nog aldrig ridit så unga hästar förutom när jag satt på Elvin när han var 3 :)
Tror jag lärde mig mycket av det här. SUPER kul :)
 
(Bilderna är tagna från Veronica, ridskole ägaren. Observera att bilderna är gamla)
 
Fölskvi: (2012 sommar)
 
Nettan: (2011 sommar)
 
Musse: (2011 sommar)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0