Dagen är i full rull

SItter i soffan och tar det lugnt innan jag oc Amanda cyklar till Vilma och badar, åker ring efter båt och jobbar på brännan och bara har kul. Har ganska nyligen kommit hem från stallet. Cimbus anlände igår efter 19 jag red på direkten. Det gick riktigt bra. Han var sjukt pigg och glad haha plutten. Red ut en liten sväng med mamma som fick låna en ponny ;) Vi red bara en liten kortis. Sen fick han stå inne under hela natten.
 
Idag åkte jag till stallet vid 7.30. Red och gjorde klart stallet. Red nere på vallen och Cimbus var sjukt fin. Min plan var att jag skulle jobba mycket på var att han skulle bli mjuk och lösgjord, och gissa vad? Han släppte redan efter första traven. Duktig! Jag fortsatte att jobba med att ställa, böja, flytta och greja. I slutet jobbade jag mycket med intervaller, galopperade på en raksträcka ganska bra tempo varavde med att skritta på en volt samlad och flytta framåt bakåt böja ställa ;)
 
Släppte även ihop Cimbus med den stora flocken idag, men det berättar jag senare när jag kommer hem från stranden, då komemr även massa bilder från det. Svaren på frågestunden kommer imorgon ihop med bilder från Kreta och bilder från när jag körde agillity med min mosters hund, bra blandning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0