Dagen innan skåne

IIgår hade jag fullt upp därför fick ni bara lite bilder, men det var ju fina bilder på en fin ponny ;) Jag red Cimbus lite lugnt på förmiddagen. Bara några galopper och lite trav, men mycket skritt. Lät honom gå lite lugn eftersom att han var lite trött i värmen. På kvällen åkte vi och kollade på kvällshoppning. Darragh skulle nämnligen starta, med lilla Tyra! 30 och 40 cm. Man såg riktigt hur kul han tyckte det var att komma ut. Roligt att hoppa så lågt också ;) Tyra rider honom så bra och Darragh lär henne allt han kan ;) Perfekta paret. Dom gick felfritt båda gångerna!
 
Idag har jag hunnit med att rida cimbus. Red ute på vallen, ett allround pass kan man kalla det. Började med lite dressyr, gick riktigt bra. Efter det jobbade vi lite med markarbetet och det tyckte han var kul. Tillsist innan vi skrittade av så tränade jag lite på att han ska galoppera fort vilket han inte kunde innan förra sommaren ;). Men nu har jag börjat tränalite på det och det tar sig varje gång ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0