Ridpasset idag - Cimbus

Idag red jag det bästa ridpasset på riktigt länge! Jag red ute i en hage med några små cavaletti som inte var högre än 50 cm. Jag testade att rida Cimbus på hackamoret för första gången i hans liv. SHIT vad bra han gick. Han som annars brukar bita sig fast och vara riktigt seg i munnen, lyssnade utmärkt nu. Jag kunde vända på en femöring och han var väldigt lätt att reglera både fart, storlek på sprången och ja, ALLT! Han hoppade dessutom som den prins han är (eller heter) även fast det bara vaar 40/50 cm. Han taggade till riktigt och blev hög i nacken och nästan stuttsade fram när han var riktigt taggad. Såklart slängde han in några bockar då och då också ;) Men det var riktigt kul att han också verkade trivas på bettlöst. 
 
Darragh blev ju ett tag så att han var stark med bett i munnen och då bytte jag till hacket. Sedan när jag bytte tillbaka till bett var han inte alls stark längre. Hoppas på att Cimbus också tänker så ;) 
 
Riktigt Riktigt nöjd med passet, tyvärr filmade inte mamma då jag inte kom på förrens efter att han borde gjort det.. Men ni ska defenitift få film nästa gång vi ska rida där :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0