Svar del 1

Dessa frågor är stälda av Julia som bloggar på http://goldentex.blogg.se
1. Tävlar du någonting?
Svar: Absolut, en hel del faktiskt. Upptill LB hoppning och LB dressyr, har även startat LA dressyr. Just nu tävlar jag bara med en B-ponny som heter Cimbus. Jag har precis sålt min egna B-ponny som jag tävlademycket hoppning med och letar nu en ny D-ponny att tävla, träna och ha som bästa vän.
2. Hur gammal är du?
Svar: Fyller 15 i Januari.
3. Vilken ras är cimbus?
Svar: Även fast han inte ser ut som ett typiskt Russ, så är det faktiskt russ som han är.
4. Vilken ras är darragh?
Svar: Import från Irland så det vet man inte.
5. Vinter eller sommar?
Svar: Lätt sommar.
 
Dessa frågor är stälda av Michelle som bloggar på  http://michellepetersson.horseworld.se
1. Har du någon´egen ponny? I så fall, va heter den, ålder, ras kategori. :D
Svar: Inte i nuläget. Jag hade en egen B ponny som heter Darragh och var import irland. Han var 13 år men han blev såld för snart två månader sedan eftersom att jag blev för gammal. Nu letar jag D ponny. Men jag rider en annan B ponny, ett russ som bits och sparkas (Var med på ponnyakuten castingen förra året). Han heter Cimbus och vi tävlar mycket dressyr tillsammans. Han är 6 år i år och jag har ridit honom sedan han var 4 och där med varit med och utbildat honom från start.
2. Hoppning/ Dressyr, varför?
Svar: Kna inte välja.. När det går bra i dressyren är det en otrolig känsla och riktigt roligt. Men hoppningen är mer action och spännande, fartfyld. Omöjligt att välja.
3. Vad tycker du är finast på dej själv?
Svar: Oj vad svår fråga.. Men jag gillar min mage faktiskt, till skillnad från många andra tjejer.
4. Läser du många bloggar?
Vissa dagar läser jag kanske bara 5 medans andra dagar uppemot 20. Men det är ca 10 bloggar som jag följer och dom läser jag nästintill varje dag.
5. Hur ofta rider du? Varav vilka hemma, träning, tävling m.m.
Svar: För två månader sedan (innan Darragh såldes) red jag nästintill varje dag eftersom att jag red 2 hästar. Just nu rider jag kanske bara 2 ggr i veckan. Men snart kommer cimbus hem till mig och då kommer jag att rida nästan varje dag igen, skönt - jag blir uttråkad annars ;)
 
Dessa frågor är stälda av Jennifer som bloggar på  http://ponyryttarna.blogg.se
1. Har du vart med på ponnyakuten casting? Känner igen dig! ;)
Svar: Jajjamen, det stämmer ;)
2. Vad är det absolut bästa?
Svar: Hästar.
3. Har du något annat djur än häst?
Svar: Haha, oohjaa! 4 Kaniner - två hanar Mille och Pictures. Två honor Brownie och Kiwi. Sen har jag en sköldpadda också - en lite kille som heter Uno.
4. Tycker du att det är viktigt att man matchar ihop snygga outfits till tävlingar?
Svar: Man behöver ju inte vara jätte snygg och matcha allt man har på hästen och sig själv men jag tycker inte att man ska ha massa olika färger på allting som grönt schabrak, rosa kavaj, röda benskydd och en svart luva, för det blir inte bra ;)
5. Om du tävlat va är det finaste du har vunnit? :)
Svar: Oj, haha jag vet inte någon pokal eller ett täcke skulle jag tro.

Sommar/Vinter
Glass/Godis
Hästar/kompisar - Sry alla fina vänner, om hästarna betyder 100 för mig betyder ni 99,9 :*
Sova/vara vaken
Sjö/hav - Medelhavet
 
Dessa frågor är stälda av Lina som bloggar på  http://tholanders.blogg.se
1.Gillar du att shoppa?
Svar: Vilken tjej gör inte? ;)
2. Dina 5 största intressen?
Svar: Vet inte riktigt vad du menar men : Hästhoppning, Dressyr, Fotografering, och haha jag vet inte.. Får man säga vänner? Är det ett intresse?
3. Om du inte fick ha någon "tillgång" till hästar eller något stall på en månad, vad skulle du ta dig till då? Skulle du klara det?
Svar: Ingen häst över huvudtaget skulle bli plågsamt men visst skulle jag klara det.. Jag skulle försöka hitta på så mycket olika saker att göra hela tiden så jag inte kunde tänka på hästarna ;)
4. Det bästa med att blogga?
Svar: Alla fina kommentarer och att se när statestiken skuter i skyarna ;)
5. Om du var tvungen att heta något annat, vad skulle du tänka dig att heta då?
Svar: Oj vilken svår fråga jag är så van vid Jonna. Men kanske Joanna. Något som är likt Jonna ;)
6. Vad får dig på dåligt humör?
Svar: Dryga människor som tror att dom är värda mycket mer än alla andra eller folk som tror att dom är grymma på saker fast dom inte kan någonting om det. Haha ni märker ju att jag blir upprörd bara jag tänker på det..
7. Vilken färg på hästar gillar du mest?
Svar:  Vinrött eller Marinblå.
8. När ska du till Kreta?
Svar: har redan vart där. Åkte den 28 Juni och kom hem den 5 Juli.
9. Vill du börja i den nya skolan till nian?
Svar: Nja, egentligen inte. Jag går häldre kvar på Oppeby.. Visst kommer den bli jätte fin men så stor och sjukt många elever. Men visst man vet ju aldrig.
10. Det bästa med dig själv?
Svar: Hm, att jag oftast är så glad och positiv.
 
Dessa frågor är stälda av Emily som bloggar på http://TeamEJ.blogg.se
1. Vad är ditt mål inom ridningen i år?
Svar: Med Cimbus är det att starta LA med ett godkänt resultat. Med min (förhoppningsvis) nya D ponny är det att bli ihopsvetsade och hitta varandra ordentligt så att vi är klara att tävla på våren.
2. Vilka bloggar läser du?
Svar: En hel del.. Blandannat din, Nellie Berntsson, Ponnysanning, Vilmas, Julias, Lisas, Esther och Emmas, Linas m.f.
3. Hur långt vill du komma med bloggen?
Svar: Top 50 på bloggportalen inriktning djur.
4. Har du någon favoritbild? Antingen på dig, som du fotat eller när du rider :)
Svar: Jag har rätt många bra som jag tycker om, men ingen som jag utsett till favorit direkt.
5. Ska du byta blogg nu när du sålt Darragh? :)                   
Svar: Nej det ska jag inte. Dels för att man tappar så mycket läsare och dels för att Darragh har betytt så oerhört mycket för mig så jag kan gott ha en blogg i hans namn!
 
!!HOPPAS NI BLEV NÖJDA MED SVAREN, DEL TVÅ KOMMER IMORGON!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0