Allt om Darragh

På våren 2008 började jag att rida den vita lilla ponnyn Munsboro Darragh en gång i veckan och jag var lite som en "medryttare". Då ägde Johanna Berglund honom. Allt eftersom började jag att rida Darragh mer och mer. I Mars 2009 skulle jag få ha Darragh som min egna i 1 månad. För att Johanna och hennes familj skulle bort osv. Men när dom kom hem så fortsatte ja att ha honom som min egna, för min mamma hade sagt till att vi ville köpa honom (Jag visste däremot ingenting om detta). Så dom kte med darragh för att vetrinär besikta honom... (jag var inte med)



Men besiktningen gick inte så bra och darragh gick inte igenom utan han hade en kotledsinflammation... Jag fortsatte att ha honom som min egna (visste fortfarande ingenting om att min mamma tänkte köpa honom åt mig). Efter ett tag så började vi sätta igång honom igen och han var bra. Vi åkte och vetrinär besiktade honom igen (utan mig fortfarande) och den här gången gick han igenom!



Ca. en vecka efter vetrinär besiktningen skulle jag och mamma rida ut tsm.
-Hämta din häst nu! Säger mamma. Och jag reagerar såklart inte på det hon säger och börjar att gå ut för att hämta honom.
-För han är din nu! Säger mamma! :D
Så den 30 Oktober 2009 blev Darragh MIN!



Jaa, vi började väll träna och tävla med mera. 2010 var väll et år som vi tävlade mycket LD kanske några Lc i slutet. Han var frisk och glad! Dock så flyttade vi honom inte utan han fick stå kvar på gälltorp efter att vi köpte honom!



Sen kom vi in i denhär perioden att han började kasta sig och slänga sig så jag trillade av på nästan varje tävling... Detta var väll från hösten 2010 - 2011 våren!


Sen sommaren 2011 åkte vi ju på ridläger hos Mattias i katrineholm, där jag bland annat träffade Vicky från Ponilovers! Där gick det hyfsat bra men han var väldigt pigg och drog mycket. Han tyckte nog att det var ruligt<3
Jag tyckte att det också var kul och skulle gärna vilja åka dit i år igen!
När vi kom hem från lägret så skulle jag rida lite på galoppbanan som vi har på gälltorp. Jag hade precis galopperat och skulle skritta lite. Sen när jag började trava igen så kändes han ORDENTLIGT HALT. Så vi tog det lungt men han blev inte bra så vi åkte in till vetrinären. Där vart han sprutad i båda haserna och i höger fram ben. Han fick vila och vi skulle gå med honom 1 tim varje dag. Men han blev inte bra och vi åkte in igen. Han blev sprutad i samma ben och vi skulle fortfarande gå 1 tim om dagen. Men han blev inte bra och vi åkte in igen. Fortfarande samma sak. Vi gick med honom en tim varje dag i säkert 4 månader. Sen så orkade vi inte riktigt mer och vi släppte ihop honom med några flera hästar... och gick inte med honom lika mycket.



Och nu är vi ju här och jag har börjat sätta igång honom igen. :)
Om ni har några frågor är det bara att kommentera!<3

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha gud va kul!, jag rider en ponny som heter

Munboro Chip dom kanske är släkt ;)

2012-02-16 @ 09:58:40
URL: http://www.sparkly.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0