Cimbus!

Jo, jag tänkte berättalitemer fakta om just CIMBUS, kom på att det har ni inte fått! ^^
 
Namn: Prins Cimbus
Född: 2007
Ägare: Lena Fagerlund
Tävlings Nivå: LB Dressyr + LD Hoppning
Färg: Svart / Mörkbrun
Ras: Russ
 
Jag började rida Cimbus för 1,5 år sen, en vinter. Då kunde han inte ens fatta galopp. 
Nu går han i LA form i dressyr och tävlar LB. Han kan fortfarande vara väldigt envis och inte vilja fatta galopp, men han gör det.
 
I hoppningen kan han slarva lite men han har kapacitet! 
Han kan HOPPA. Dock vill vi inte gå för fort fram med just hoppningen.
 
Cimbus är en sprallig liten ponny so är busig. Han kan vara HEMSK. Ja menar det. Haha ibland asså...
Mest när man pysslar med honom. Härodagen till exempel: 
Jag kom med hö påsen till honom i hagen = Han atakerade mej och höpåsen för att få äta... När jag motade bort honom sparkade han mot mej.
Han BITS på riktigt. Det var det problemet vi sökte med till ponnyakuten 4 och vi kom till castingen. Där han var hemskare än vanligt.. Jag tror det blev för mycket.
 
Nu ska han få sommar vila! Så vi kan rida div. 2 i höst, dressyr såklart! 
 
Men vilken otrolig utveckling han har gjort.. Från att inte kunna galoppera, till att gå LB dressyr på 1,5 år!
 
Här är bilder på Cimbus från innan LENA köpte honom:
Och NU:
 
Utveckling? 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0