Ridningen igår, Cimbus & Darragh!

Cimbus:

Vi skulle testa "Voltige" På banan.
Det var super roligt. Vi hade ingen sadel eller träns. Mamma longerade honom i grimma & jag red barbacka.
Han var pigg och sprallig, och jag hade inget att hålla i :S Hehe men jag satt kvar och gjorde tillochmed lite "konster" ;)
 
Darragh:
 

Red ut, mamma sprang med.
Idag red vi på vanliga träns bettet igen, för han har fått skav av kejdan på hackamoret... :/
Aja, han var ganska pigg och "Hoppig" ;) Så han var rädd för det mesta m.m. 
När vi red förbi min tränare Maggans bana, stog det några små, små "hinder" där. Jag tänkte ta och hoppa dom, Men det tyckte INTE Darragh. Han stannade flera meter innan, kastade sig och höll på.. Så vi tror att det beror på bettet, att han stannar altså. För han går ju klockrent med Hackamoret?!
 
Sen har även Darragh börjat trapa sig själv på höger fram ben. Iförrgår var första gången, och nu när jag rider går det upp hela tiden, något tips?

Kommentarer
Postat av: Emma

Börja ned att smörja det dagligt med mjukgörande osv..
Trampar han sig mycket som pina gärna gör snvänt Boots ;)

2012-07-09 @ 12:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0