Dressyr träning med Cimbus 27/9 - 2012

Idag gick det verkligen super bra! Han hade kunnat vara lite stabilare i formen, men frammåt bjudningen var (förengångs skull) SUPER. Det kändes verkligen bra.
 
Började med som en låtsas tävling (eftersom att han blir så seg när han väl går in på tävlingsbanan..), så jag red fram på parkeringen och gick sedan direkt in på "tävlingsbanan"/ridhuset. [Jag hade ett spö i stöveln som jag kunde ta upp om han skulle bli sådär seg och bara "dö".] Så jag fick "startsignal" av maggan (ridläraren), och red mitt program.
 
Han var ganska fin, fick ta till spöt 2 ggr tror jag men det var inte så alvarligt ;) Han trängde lite mot vänster skänkeln i vänster varvet och det var lite jobbigt... MEN han hade ändå egen frammåtbjudning, och det är det som räknas!
 

Efter programet tränade vi lite till. Då i vänster varvet och tränade lite på att han INTE skulle tränga innåt.
 

Så jag är super nöjd med träningen och det känns bra inför tävlingen på söndag då det är lag, och jag ska rida LB:1 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0