Body Bandage

"Body Bandage är en elastisk skyddsgjord som du sätter under sadeln för att förhindra sår och skav vid skänkelläget och under sadelgjorden."
 
Jaa, vad ska man säga om detta? Först när jag såg den här tänkte jag bara "Herre gud, vad är en sån här bra för?" Jag menar, får hästen skav  av sporren? Ta av sporren. Får hästen skav av schabraket? Byt ut det mot ett fårskinn eller likande. Vad är problemet lixom? Jag tycker värkligen inte man bör använda en sån här om hästen inte har problem med skav under sadeln, och man har testat med flera olika saker.
 
Jag själv skulle inte använda den här produkten. Jag skulle göra något åt grundproblemet istället för att sitta och nöta på "gamla skavsår med ett plåster över". Jag själv tycker det här är en onödig produkt.
 
Vad tycker ni om detta? Skulle ni kunna använda det här på eran häst/ponny?


Kommentarer
Postat av: Isabell

Håller heeelt med dig Jonna ;)

2013-04-09 @ 21:09:40
URL: http://isabellberglundd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0