Lööördag + bett

Och jag vaknar som vanligt väldigt tidigt, 07.30 idag.. Börjag bli lite hungring så ska väl snart kravla mig upp ur sängen. Det har regnat inatt, och det ska ju regna idag också. Ganska bra tycker jag, snön försvinner snabbare då. Lite mysigt kan det också vara om man sitter inne och myser!
 
Idag runt lunch åker jag till stallet, rider Darragh om han ser bra ut. Får se om det blir ut eller på banan. BTW så har jag bytit bett nu, från hackamoret tillbaka till vanligt tredelat, han vande sig vid hackamoret och blev stark, och nu funkar han bra på det här istället. Igen ;) Jag tror att det är viktigt att byta bett någon gång ibland. Både för att bettet ligger och sliter på tänderna på samma stället vecka in och vecka ut hela tiden, och dels för att hästen vänjer sig vid sitt bett och kommer bara att bli starkare och starkare. Det felet många gör då är att betsla upp sin häst, jag själv tror inte att man måste byta till något starkare över huvudtaget. Man skulle lika gärna kunna betsla ner hästen, bara den inte är van vid bettet den har i munnen kommer den inte att vara lika stark.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Söt ponny :)

2013-04-13 @ 18:12:22
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Anni oveson

Vilken sötnos!

2013-04-15 @ 11:51:28
URL: http://teamoveson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0