Hopp Hopp

"Clearround" 50 cm

Han var som vanligt på framridningen och framhoppningen, Ganska framåt och glad. Kändes bra, han överhoppade inte alls på något hinder. Inne på banan så gick det super bra fram till 4:an då vi hade lite lite undertempo och han kom nära inpå oxern, han hoppar då rakt upp i luften och landar såklart i oxern.. 5:an är han såklart också lite osäker på men sexan och sjuan flyter på bra. Sista hindret som då också var en oxer stannar han ut sig på.. Även fast vi kommer perfekt så stannar han.. Antagligen för att han är rädd, men samtidigt, 50 cm? Det är lixom ingen höjd. Lite besviken blev jag faktiskt på honom.
 
 (4:an, tagen av Emily)
 
Klass 1 50 cm avd. B

Jag ändrade höjd från 60 till 50 cm eftersom att det inte ick så bra i första klassen.
Jag hoppade inte fram någonting till denna klass då jag kände att det bara skulle förstöra ännu mer, jag ändrade istället lite i min ridning. Jag skulle ha en bättre galopp och "hålla upp hans huvud", det låter lite konstigt, men han får inte bli för låg för då kommer han nära in på hindrena och då stannar han eller så blir det en krasch. Inne på banan gick det verkligen över förväntan och vi satte en klockren nolla. Några "överhopp" men vi kom bra på alla hinder och han tvekade inte på ett ända! Så jag är riktigt nöjd över honom efter denna klass!
 (Tagen av mamma) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du hittat någon ny ponny än?

Svar: Nej
Jonna Pettersson

2013-08-10 @ 12:25:39
Postat av: Anonym

Har du hittat någon ny ponny än?

2013-08-10 @ 12:27:36
Postat av: Joanna B

Jäklar vad han hoppar haha!

Sv: Oj vilken otur du har :/ Hoppas det går lite bättre för mig hehe..

2013-08-12 @ 08:57:08
URL: http://capirossin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0