Ouuuups

Hemskt ledsen för uppdaterigen igår kväll och idag..
 

Tänkte berätta för er om ridningen igår och idag:
Igår: Jag red dressyrlektion för Maggan. Tränade Lagtävlansprogrammet som jag ska rida den 14 sep på DM för södermanland. Det gick helt okej tycker jag. Med tanke på attt det motsvarar ungefär LA:P1. Han gör NÄSTAN allt han ska göra. Skänkelvikningarna och galopp-skritt-galopp övergångarna är det vi behöver träna på. Det bästa i hela programmet är han förvända galopp, han är grym! Igår var det också första gången vi fick till en riktigt bra travökning. 
 
Det negativa med träningen var dock att han blev lite trött och seg mot slutet, sprang iväg lite. Och som vanligt var han stark .. eller "sesgstark" som jag brukar kalla det. Det jag menar är att han tar tag i bettet och tar ut huvudet när jag stannar och skrittar/travar fleeeera steg innan han stannar.
(Massa bilder klickades av Isabell , dom kommer upp här under helgen)
 
 

Idag: Idag red jag ut med Vilma ganska lungt. Red över några stubbåkrar. Idag lånade jag ett rakt bett med fasta -ringar av Johanna. Cimbus var INTE seg stark vilket var en underbar känsla, jag passar inte med starka hästar då jag har i vanligafall en väldigt mjuk hand, och jag passar med hästar som är väldigt känsliga och inte dom som kräver lite mer ridning och lite mer hand. Men Cimbus funkade jättebra på det och på tävlingen på lördag (LC:2 och LB:1) tänkte jag testa att rida med det! :)
 

Kommentarer
Postat av: Ungponnyer.se - Sveriges största unghästblogg!

Hej! Nu har tjejerna från dressyrponny.se och linnhagstedt.se startat ett nytt projekt som vi hoppas att du vill följa. Ungponnyer.se är en blogg med mycket unghästtänk, utbildning och träning - för att till slut utbilda klart våra ponnyer till elitnivå.

Kika gärna in på vår blogg!

Vi ber om förlåtelse om du inte uppskattar dessa kommentarer.

2013-08-28 @ 21:11:20
URL: http://ungponnyer.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0