Resultaten

Cimbus 50cm

Framridning:

Redan när jag hoppade upp var han pigg och frammåt.  Busade lite med inga bockar. 
Första sprången låg bara på typ 30cm. Haha men han hoppade super. Sen när jag skulle ta ett språng på vanlig höjd, en oxer över hoppade han typ 1 m... Gud så  blir det alltid. Menmen. Det gick bra och vi körde vidare och hoppade de hindret igen och ännu en gång och då gick det bra. Vi båda fick tillbakasjälvförtroendet. Han var fortfarande perfekt pigg och mjuk i sidorna
 
och i munnen. Kändes super bra.
 
Hoppning: 
 
Det var en ganska konstig sväng till ettan men alla gånger hoppade min hästar bra på det. 2:an och 3:an låg på en linje hoppade bra på dom också. 4:an var en mur. Den tyckte han var lite läskig, hoppade lite högre än vad han borde men bättre de än att han stannade. 5:an var oxern jag fick hoppa fram på och där hoppade han bra. 6:an var samma som 1:an och den har jag ju redan sagt att det gick bra på alla gånger - ett räcke. 7:an var muren fast från andra hållet - gick super och det sista hindret var en vanlig oxer, det var jätte nära att han la in ett extra språng men jag klckade av honom i sista stund och han hoppade av, lite för långt men bättre de än för kort.
Jag är super nöjd med hur han hoppade och hans egna bjudning. Vi hade ett bra flyt och en lagom fart! 
Tummen UPP till Cimbus idag.
 
Darragh 60cm
 
Framridning:
 

Han var PIGG, lite springig men kändes allert och bra. Första språnget på ett räcke, duktig! Andra språnget var på oxern Cimbus tyckte var läskig. Denna gång hade dom lagt in en grind också, då blev det ju ännu läskigare för Darragh! Han tänkte stanna men jag drev på honom och då hoppade han iaf, lite nära men men. Hoppade en gågn till och då hoppade han super. Hoppade även räcket några gånger.
 
Hoppning:
 

Banan vet ni ju redan nu. Jag tyckte det gick super bra. Vi klarade målet - att inte komma nära - iaf nästan helt, han la inte direkt in ett halv språng, och de var dom jag ville få bort. Men han kom ändå lite nära på 2 hinder. Det gör inget! Vi hoppade runt felfritt, dock blev han låg efter hindrena så jag fick kämpa lite med det, hehe men det var inte så stor grej. Super nöjd med Darragh, men inte riktigt lika nöjd med honom som jag är med Cimbus. 
 
Båda hästarna var grymma! Ganska nöjd med min egen ridning också faktiskt.
Mamma filmade med filmkameran men inte med mobilen...
 
Om ni vill ha film på båda rundorna vill jag ha 4 kommentarer 


Kommentarer
Postat av: Nina, drömmen om att bli fotograf~

Va gärne med i min veckans blogg♥
kramkram och ha en bra lördagskväll!

2013-02-09 @ 14:44:30
URL: http://ninawallinder.blogg.se
Postat av: Clara

Film :D

2013-02-09 @ 15:03:48
URL: http://bffryttarna.blogg.se
Postat av: Isabell Berglund

:))

2013-02-09 @ 18:23:41
URL: http://isabellberglundd.blogg.se
Postat av: Ebba!

ÅÅÅÅÅ;JA VILL!!!!!!!!!

2013-02-09 @ 22:07:51
URL: http://bffryttarna.blogg.se
Postat av: Lina T

hej på dej :*

2013-02-09 @ 22:55:15
URL: http://tholanders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0