Ridning Darragh + Cimbus 19/1-13

Som ni säkert vet, red jag och hoppade båda hästarna i ridhuset idag. 
Jag hoppas ni förstår att jag inte filmade då det var -20 grader och om man tog av sig vantarna trillade fingrarna av...
 

Darragh

Vilade igår så det var en pigg ponny att rida idag. Medans mamma plockade fram grejor så red jag fram och lät honom kliva över några bommar och sådär. Han kändes fin och klev på bra frammåt. Jag började med att galoppera på 3 bommar med 9 meters avstånd, alltså borde han tagit 3 galoppsprång mellan varje bom. Men ICKE! Envis som han är (och jag är) kämpade jag med att han skulle ta 3 men han hoppade av låååångt innan mitten bommen så det bara blev 2. Haha tillslut gick det iaf bra och han la in 3 mellan varje! Jag hoppade en liten kombination och 2n oxer och ett räcke. De första sprången blev han lite låg i anridningen, Men när jag höjde hande och "RED" lite mer blev han hur fin som helst och kom perfekt. Jätte3 nöjd med Darragh och faktiskt ganska nöjd med mej själv också.. ;)
 

Cimbus
 
(Hade samma hinder som till Darragh, bara lite lägre ^^) Han var ganska seg i början.. Lena sa att jag skulle säga åt honom med spöt och jag peta FÖRSIKTIGT med det på rumpan med vänster handen medans jag höll tyglarna i andra handen. Och DÅ! Han sparka rakt upp i luften och trg ner huvudet.. Jag tappade tygeln ;) Men då stannade han snäll som han är och jag trillade inte av! Haha. Sen hoppade jag ungefär samma saker som jag gjorde med Darragh. Men Cimbus har lite3 kortare steg än Darragh och han har lite svårare för det där med bommar. Han är så söt! De sista sprången blev riktigt bra och jag är stolt över honom. Förhoppningsvis kan vi starta en liten payandjump den 9 :)
 

Kommentarer
Postat av: Julia

VECKANS BLOGG! ANMÄL DIG, JUST DU KANSKE VINNER :)

2013-01-19 @ 19:21:07
URL: http://juliaekberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0