Resulat från tävlingen igår

DARRAGH
Som ni vet så red jag en LC:2. Jag var första start för hela dagen. Vi kom dit vid halv 10 och då red jag nere på en gräsväg ett tag eftersom att jag inte fick komma in i ridhuset på engång. Han kändes ganska fin. Jag flyttade honom och gjorde lite överångar. Försökte mjuka upp honom. Efter ett tag fick jag komma in i ridhuset och börja rida fram. Han blev genast mycket spändare.. Jag fortsatte och försökte jobba honom som vi hade gjort på träningen. Inte riktigt allt säppte men det blev bättre.
 
När jag väl började rida programmet blev han såklart spänd igen.. Jag försökte mest bara att släppa lite på handen och sedan driva ner honom så att han iaf inte spang med huvudet rakt upp i luften. Jag lyckades ganska bra, tills vi kom till galoppavsaktningarna. Haha då var huvudet uppe i rymden kan man säga.. 
 
Resultatet kändes ju inte helt super bra men jag var väl ändå helt ok nöjd.. 
Dommaren verkade iaf gilla oss så vi fick 62.5 % och det var inte direkt vad jag hade väntat mig. 
Det lev dock ingen placering för oss.
 
CIMBUS

Cimbus och jag skulle inte starta förrens kl 13... Så han kom in rullandes på stallplanen vid 12 ungefär. Jag hoppde upp på direkten och skrittade honom ut i skogen. Han var pigg och sprallig. Vi travade lite också och han kändes super. När jag väl ville att han skulle gå ner i formen behövde jag bara ta i tyglarna så var han där. Super skönt! Inne i ridhuset red jag runt lite. Testade några utav de vägarna som var med i programmet. Han kändes fin.
 
Även när jag vände upp kändes han otroligt fin (Jag fick faktiskt en 8:a på min uppvändning). Men desto längre in i programmet desto mer kände jag att jag behövde driva.. Fast han var samtidigt inte SEG. Det var mer att man märkte på honom att han inte riktigt orkar, men det gjorde ingenting eftersom att han kändes så otroligt fin ändå!
 
Efteråt kändes det super bra. Procenten blev 65.75 % och en 1:a placering. Perfekt start på året och det känns såklart super bra inför våren och hösten! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!!!

Kram mormor

2013-03-03 @ 12:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0