En månad

Igår hade jag ägt Catch i exakt en månad, hel sjukt vad fort det gått! Vi firade iaf med en helt ny sadel som vi var och hämtade i Flen, passade även på att kolla runt i den hästbutiken vilket resulterade i ett nytt länntäcke? Ny ridtröja, läderbalsam och JW stigläder. Jag har köpt väldigt mycket nytt senaste tiden IOM Catch och jag tänkte tt jag ska fota det mesta och lägga upp här på bloggen.

Idag tävlade jag Cimbus och jag tycker faktiskt att det gick riktigt bra! Han blev inte seg en enda gång vilket var otroligt skönt! Sen stretade han lite med formen vilket han inte brukar göra men men, han var väldigt pigg och det är det som räknas! Jag red LB:0 och fick 61 procent vilket jag är väldigt nöjd med! 

Catch red jag ut bort till smedstorp med och på smedstorp red jag lite på banan. Han kändes väldigt fin, red med snodden men mot slutet tog jag av den. Han är så rolig att bara sitta och "leka" på eftersom han kan så mycket. Det finns otroligt mycket knappar jag kan hitta på honom. Han är så härlig att sitta på för att i 99% av fallen - om jag gör rätt gör han rätt. Han kan alla skolor allting. Våran första tävling blir en klubbis på smedstorp i slutet av oktober en dressyr tävling där jag antar att vi rider LC/LB. Våran andra blir också en klubbis men i mitten av november då är det hoppning :) Riktigt taggad! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0