Catch idag

Nu när Cimbus har åkt hem har jag mycket mera tid på mej att vara nogrann med Catch utrustning och det har jag bestämt mig för att vara från och med nu. Jag tvättar skydden efter att jag använt dom, smörjer tränset och smörjer sadeln. Tar av schabraket från sadeln, tar av bettet från tränset och tvättar det för sig osv. Detta tränset ska aldrig bli torrt! Jag hoppas även på att min nya hoppsadel anländer i stallet snart. Vi har valt att köpa en Prestige Versailles sadel, förslaget kom såklart av mig ;) Haha, en mörkbrun vill jag ha. När jag red Tjalle red jag i en sån och jag bara ÄLSKAR dom. 
Idag red jag Catch ihop med Vilma ut, en runda som vi inte så ofta rider men som är rätt rolig och en bra runda för hästarna med både branta backar och myscket skog, men även ängar och grusvägar. Idag red jag iaf den bästa ridturen på Catch någonsin! Han var så mjuk oh fin i sidorna och i munnen, gick i form hela tiden i skritten och nästan hela traven. Med att gå i form menar jag ju i detta fall inte att gå i "Form" genom att gå under sig osv utan att han går med huvudet i rätt position och inte med det 10 meter över manken. Vi red även lite på gärdet och då var han såååhäääär underbar! Han gick i stadig form i alla gångarter och kändes bara hur mjuk och fin som helst! Underbara Ponny. Han kallas även för Sune nu för tiden ;)
Ledsen över att det inte kommit in några bilder :/ Men jag fokuserar på Skolan, Catch och att blogga för er. Då blir det inte mycket tid kvar för att redigera bilder.. Men i helgen kommer troligtvis duktiga Emilia och fotar oss, wiihoo//Bilden är inte från idag//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0